23 września 2016

Wspólna zabawa z Szarpej


Szarpaki to jedne z najbardziej popularnych zabawek wśród psiarzy oraz ich psów, zaraz obok piłek i piszczałek. Ich rodzai jest cała masa - od zwykłych, aż po polarowe a na futerkowych i łączonych kończąc. Znalezienie jednak firmy, której zabawki są naprawdę warte uwagi, nie jest już takie proste. O naszej drodze do szarpaka idealnego przeczytasz w dalszej części posta :) Powstał on przy współpracy z firmą Szarpej. 


Znalezienie szarpaka w sam raz dla Soni, było od jej najmłodszych lat niezłym wyzwaniem. Z początku miałyśmy jedynie malutki szarpak z trixie, który okazał się niewart swojej ceny, bo został obdarty z nitek już po kilku minutach zabawy. Wychodziły z niego jedna za drugą. Kolejnym był zwykły szarpak przypadkowo znaleziony w zoologicznym - przetrwał o dziwo aż do kwietnia tego roku, aż w końcu trafił do kosza. Aktualnie naszym jedynym i niezastąpionym szarpakiem była owca z Siriusa, która już nieco straciła na objętości (zbieram się do kupienia nowego). 

Od środy nasza kolekcja powiększyła się o jeszcze jeden egzemplarz, tym razem szarpak z polaru w pastelowych odcieniach z firmy Szarpej. Jak nasze wrażenia? 


Wykonanie. Szarpak wykonany jest z miękkiego w dotyku polaru, o splocie okrągłym, naprzemiennym z dwoma węzłami na końcach. W naszym przypadku długość wynosi około 45 cm a grubość to 2 cm. S-ki mini występują normalnie krótsze i nieco grubsze, jednak na moją prośbę, szarpak został wykonany specjalnie pod So i jej małe szczęki. Zdecydowałam się na dłuższy wariant, ze względu na wygodę. 
Użytkowanie. Ze względu na mój stan zdrowia szarpak został przetestowany głównie w warunkach domowych. Świetnie leży on w psim pysku, pies nie ma problemu z mocnym chwytem . Zabawka pod wpływem ciągnięcia wydłuża się o dobre kilka cm, po zabawie wraca jednak do normalnych rozmiarów co również jest wielkim plusem. 
Czyszczenie. Zabawka na dworze, jeszcze w okresie deszczowym może łatwo ulec zabrudzeniu, wystarczy jednak ręcznie umyć szarpak, aby wrócił do swojego oryginalnego koloru. Podejrzewam, że czas schnięcia zabawki wynosi jakieś 30-40 minut maksymalnie na ciepłym grzejniku. Są to jednak jedynie moje przypuszczenia. 
Trwałość. Postanowiłam zaryzykować i podarować psu zabawkę na wyłączność, jednak mając całą sytuację cały czas na oku. Chciałam sprawdzić czy w razie gdyby Sonia kiedyś przypadkiem dorwała się do zabawki, da radę rozwiązać supeł. Sytuację obserwowałam przez dwa dni, od środy do dzisiaj wieczorem, chowając zabawkę jedynie na noc. Mimo licznego memlania, podgryzania i rzucania zabawką, supełki są całe. Nie zaobserwowałam żadnego uszczerpku na jakości. 
Ślina. Mimo licznego szarpania i memlania z tego co udało mi się zauważyć, zabawka dosyć wolno nasiąka śliną, albo to mój pies tak mało jej wytwarza. U większego psa sytuacja może wyglądać całkiem inaczej, bo to jednak bardziej indywidualna sprawa ;) 
Cena. Przyjrzałam się cennikowi szarpaków, również tych z innego rodzaju i śmiało mogę stwierdzić, że cena jest jak najbardziej na miejscu, powiedziałabym wręcz, że jest całkiem tanio. 
Kontakt z firmą. Wzorcowy! Pani odpisuje w ciągu kilku minut, zawsze służy pomocą. 

 
 Podsumowując. Zabawka jest według mnie naprawdę warta uwagi. Jeśli chodzi o niektóre kwestie przytoczone wyżej, w tym wytrzymałość i nasiąkanie śliną, mogą się one różnić w zależności od czworonoga. Na internecie możecie znaleźć jednak recenzję szarpaka z tej samej firmy, testowanego przez psa gabarytowo o wiele większego :) 

+ niska cena
+ wytrzymałość 
+ wolno nasiąka śliną
+ łatwa w czyszczeniu 
+ szybko schnie 
+ możliwość wykonania szarpaka pod specjalne zamówienie 
+ różne rodzaje i wielkości szarpaków 
+ zabawka dobrze leży w psim pysku 
+ miękki w dotyku polar 
+ zabawka nie obciera rąk 
+ wykonanie
+ kolorystyka (uwielbiam osobiście pastelowe odcienie♥ Każdy jednak znajdzie coś dla siebie ;))


Minusów nie zaobserwowano.




 Firmie Szarpej pragnę podziękować za super kontakt, możliwość wymienienia szarpaka na mniejszy i zrobienia go pod moje "widzimisię" oraz możliwość współpracy :) Dziękujemy i pozdrawiamy! 

Fanpage firmy: klik 
Zamówienia składamy przez wiadomość prywatną na stronie. 

1 komentarz:

  1. Szarpaczek widac godny polecenia. Kolor fajny.

    kreatywnosc-jest-kluczem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się post? ♥
Chcesz podzielić się z innymi swoją opinią?
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz :)

* Hejty i obraźliwe komentarze nie będą akceptowane
* Weryfikacja obrazkowa wyłączona
* Komentować możesz nawet bez posiadania konta google, wybierz opcje "Anonimowy"